>   >   > 

Het Rijks | Vmbo-campus

Over de opdrachtgever

Het Rijks is de vmbo-campus in Nijmegen die eind 2016 ontstond uit de samenwerking van Canisius College De Goffert en Kandinsky College Hatertseweg. Masc begeleidde Het Rijks bij de online overgang naar de nieuwe identiteit.


Fase 1: Landingpage bij lancering nieuwe naam

Buzz creëren rond de lancering van de nieuwe school Het Rijks. Dat was het doel van een landingpage die we in korte tijd voor de vmbo-campus ontwikkelden. Op de webpagina waren al wekenlang hints te lezen over de nieuwe naam. Na de spectaculaire onthulling (met parachutisten & dj’s) op 4 november was het bovendien de plek waar basisschoolleerlingen en hun ouders alvast terecht konden, tot de lancering van de complete website.


N1 maakte een item over de lancering van Het Rijks

Fase 2: Bestaande websites krijgen make-over

Toen de samenwerking van Canisius College De Goffert en Kandinsky College Hatertseweg eenmaal bekend was, kregen de websites van beide scholen een make-over. Nieuw logo, nieuwe naam en nieuwe huisstijl. Masc nam in deze fase ook het beheer van de websites over.


Fase 3: Leerling-approved website voor Het Rijks

In de slotfase ontwikkelde Masc een volledig nieuwe website voor de school. Een panel van leerlingen uit groep 7 & 8 en enkele middelbare scholieren gaf ons inzicht in de belangrijkste taken en informatiebehoefte. Dit verwerkten we in de designs. Zo is Het Rijks ervan verzekerd dat de leerlingen niet alleen in het nieuwe schoolgebouw maar ook online de weg vinden. SelBach Vormgeving & Fotografie ontwierp de website, wij namen de bouw voor onze rekening. In schooljaar 2017-2018 starten de eerste leerlingen aan Het Rijks.

Ook een website waar je doelgroep graag komt?

We gaan graag met je aan de slag om online een plek te creëren die precies aansluit bij het contact dat je offline met je doelgroep hebt. Kom snel eens kennismaken!

Neem contact met ons op