>   >   > 

Advies Facebookcampagne D66 Nijmegen

"Door onze Facebook campagne bezochten 5000+ Nijmegenaren de website in de aanloop naar de verkiezingen."

- Tobias van Elferen Campagneleider GR14


D66 Nijmegen

De politieke partij D66 Nijmegen beperkte zich tijdens de gemeenteraadsverkiezingen niet tot groene flyers en T-shirts met opdruk.


Campagne adverteren op Facebook

Rond de gemeenteraadsverkiezingen staan alle politieke partijen op scherp. Dat je je publiek bereikt, begrijpt en overtuigt is in die periode cruciaal. D66 Nijmegen stak naast offline zichtbaarheid veel energie in online presence. Masc was betrokken als adviseur, over gebruik van online kanalen in het algemeen, en inzet van sociale media in het bijzonder. De meeste aandacht ging naar adverteren op Facebook als middel om verschillende doelgroepen voorafgaand aan de gemeenteraadsverkiezingen te bereiken.


8,4% meer traffic naar website D66

D66 had een online campagne die goed in elkaar stak. Met een professionele, toegankelijke website, uitstekende vindbaarheid op relevante zoektermen en gerichte advertenties was D66 online luid en duidelijk te horen. Met onze kennis van doelgroepsegementatie en Facebookcampagnes konden we D66 helpen nog meer mensen in Nijmegen te bereiken. De Facebookadvertenties van de partij werden ruim 2.250 keer weergegeven in Nijmegen. Dit resulteerde in 8,4% extra traffic naar de website (de Googlecampagne zat namelijk ook erg goed in elkaar). D66 was een van weinig partijen die internet op deze manier gebruikte om contact te maken met kiezers.

En met een mooi resultaat. De fractie kreeg 18% meer stemmen.

 

Meer met social media?

Dan gaan we graag met je zitten. Misschien valt er voor jouw organisatie veel meer uit Facebook, Twitter of LinkedIn te halen. Misschien kun je juist beter investeren in andere kanalen zoals je website of een blog. Nodig ons uit voor een gesprek en we gaan met jou op zoek naar de beste online marketingstrategie. Maak een afspraak.