Primeur: Google Glass voor toeristen

Google Glass voor toeristen. Dat is de primeur van Noord-Limburg en Leuda. Fietsers en wandelaars huren in deze regio de nieuwe high-tech-bril voor een tocht. Vanaf het montuur op hun neus ontvangen ze video's, foto's en audio over bijzondere plekken die ze passeren. Masc Glassware is verantwoordelijk voor de technische realisatie van deze primeur.

Het initiatief komt van Liefde voor Limburg, verantwoordelijk voor de toeristisch-recreatieve promotie van Nood-Limburg en Leudal. Liefdevoorlimburg maakt samen met software-ontwikkelaar Masc een toepassing van Google Glass voor de toeristische branche. Toeristische bedrijven en VVV-agentschappen in Noord-Limburg kunnen Google Glass in hert derde kwartaal van dit jaar verhuren aan toeristen en eigen bewoner. Ongeveer tegelijk als de bril in Nederland op de markt komt.

"Google Glass zorgt voor nieuwe manier beleving"

"Google Glass is interessant als een nieuwe manier van beleving. Doordat bezoekers hoogwaardige informatie krijgen, precies als het ze van pas komt. De verhalen achter de mooie gebouwen en bijzondere uitzichten van Noord-Limburg komen tot leven. Fietsers en wandelaars zien de regio door een andere bril. Letterlijk. Dit biedt de toeristische branche fantastische nieuwe mogelijkheden. Daarom zitten we er bovenop." Aldus directeur Ilse Lenders van Liefde voor Limburg.

I-punten

De primeur voor Google Glass in deze regio komt niet uit de lucht vallen. Als een van de eersten had noord-Limburg de I-punten: digitale informatiepunten met touchscreen waar passanten de meest actuele informatie kunnen ophalen. Inmiddels zijn er meer dan 80 van deze I-punten. Ook presenteerde Noord-Limburg al in 2011 een uitgebreide app waar toeristen makkelijk alle informatie vinden.


Masc Glassware ontwikkelt eerste toeristische Google Glass app