Pluryn lanceert nieuwe website

Begin april was het zover. Na een grondig traject ging de nieuwe website van Pluryn live. In het afgelopen jaar waren er al ruim 2 miljoen paginabezoeken op de webpagina. Voor deze bezoekers wordt het nu nóg makkelijker om informatie te vinden over de zorg en ondersteuning die Pluryn biedt!

Pluryn maakt met nieuwe website zorg toegankelijk

Toegankelijk platform voor complexe zorgvragen

Pluryn ondersteunt mensen bij het vergroten van hun kansen op een zo volwaardig en zelfstandig mogelijke plek in de samenleving. Ook als de problematiek complex is. Op meer dan 300 locaties werken zo’n 3.700 professionals hieraan mee. Die visie op gelijke kansen wordt ook zichtbaar in de communicatie van Pluryn; zo biedt de nieuwe website elke doelgroep relevante informatie via tekst, beeld en film. De website is meertalig, heeft een voorleesfunctie en bestaat ook in een ultraeenvoudige variant.


Proces & uitdagingen bij ontwikkeling website

Masc ontwikkelde de nieuwe website in nauwe samenwerking met de communicatieafdeling van Pluryn. We startten het traject met meerdere sessies waarin we de belangrijkste doelgroepen (jongeren, volwassenen, professionals en medewerkers) definieerden en hun interactie met de website in kaart brachten. Dit vertaalden we naar een intuïtieve informatiearchitectuur die we verfijnden na tests met een gebruikerspanel. Deze fase leverde inzichten op die nog voor een flinke ommezwaai zorgden maar uiteindelijk bijdroegen aan het prachtige eindresultaat.

Pluryn maakt met nieuwe website zorg toegankelijk

Resultaat: een route voor iedereen

Jonge en volwassen cliënten (en hun familieleden), professionals en (toekomstig) medewerkers volgen allemaal een eigen route op de nieuwe website. Ze starten bij het hoofdmenu en vinden via een uitgebreid submenu de antwoorden op vrijwel al hun vragen over de behandelingen bij Pluryn en de mogelijkheden voor wonen, werken en vrije tijd. Voor toptaken als het opzoeken van zorgtypes en locaties zijn in de sidebar directe links opgenomen. Veel pagina’s zijn verder voorzien van blokjes met een tekst en afbeelding die voeren naar veelvoorkomende vragen. Ook fragmenten uit ervaringsverhalen van cliënten komen op strategische plekken terug. Ten slotte is de website ook toegankelijk voor mensen die het Nederlands niet beheersen, met de knop voor direct vertalen naar Arabisch, Duits, Engels, Frans en Turks. Laaggeletterde en slechtziende bezoekers kunnen stukken tekst laten voorlezen door ReadSpeaker.


Masc zet zich in voor zorg

Wij delen de visie van Pluryn dat een samenleving voor zo veel mogelijk mensen toegankelijk moet zijn. Dat zie je terug in de websites en intranetten die we ontwikkelen voor de zorg. We geven ook jouw doelgroep(en) dolgraag een voorsprong. Bel ons of kom langs!