Masc geeft workshop 'Schrijven voor internet'

Met wie deel jij je roze koek? Dat zou rond Valentijnsdag zomaar de eerste zin van een korte wervende tekst kunnen zijn. Want hoe bouw je een webtekst eigenlijk op? En hoe vertel je online een goed verhaal?


Schrijven voor internetStructuur & Storytelling

Op donderdag 12 februari gaven we de workshop 'Schrijven voor internet'. In een klein en fijn gezelschap bespraken we de online lezer, de visuele structuur van je webpagina's en twee verschillende manieren om je webtekst op te bouwen. Na de roze koek in de pauze besteedden we aandacht aan wervende zinnen en storytelling. Welke ingrediënten heeft een verhaal en hoe zet je storytelling zakelijk in? 


Naast voorbeelden van grote merken als Kruidvat en Dove dachten we na over toepassingen in onze eigen organisaties. Waar zit het verhaal bijvoorbeeld in de energiemonitoring, de productie van synthetisch DNA en in de zorg? Het antwoord zou je tijdens het online surfen zomaar eens tegen kunnen komen bij één van de deelnemers aan deze workshop. 




Ook een workshop bij Masc volgen?

We bieden in 2015 weer allerlei workshops aan. Bekijk de komende workshops of schrijf je in voor onze nieuwsbrief via info@masc.nl en blijf automatisch op de hoogte.