Onderzoekswereld leert Oculus Rift kennen

Op 4 en 5 februari vond in Utrecht het MIE 2015 plaats. Dit grote evenement staat jaarlijks in het teken van marketing, onderzoek en de customer journey. In het kader van onderzoek en nieuwe technologie verzorgde Masc voor Ipsos een Oculus Rift-demonstratie. Bezoekers konden de virtual reality-bril uitproberen en ervaren hoe hij in de toekomst voor onderzoek kan worden ingezet.



Emotie vs. ratio

Bezoekers van de Ipsos-stand konden een demo uitproberen waarbij ze zolang mogelijk de handen op het keyboard moesten te houden. Dit was echter niet gemakkelijk: in de virtuele wereld van de Oculus Rift kwamen spinnen, vliegen en gevaarlijke dinosaurussen op hen af. Slechts een deel van de bezoekers was in staat om de angsten in de virtuele wereld te weerstaan. De demo sloot goed aan aan op het onderwerp 'emotie vs. ratio', waar Ipsos tijdens het evenement aandacht aan besteedde.

Zie hieronder een filmpje met een impressie van het 15e Marketing & Insights Event. Rond 01:12 komt kort de Oculus Rift demonstratie langs.

MIE 2015 from VideoLogic on Vimeo.

Oculus Rift voor onderzoek

Tijdens het evenement werden diverse toepassingen van de Oculus Rift voor de onderzoekswereld bedacht. Zo is het met de Oculus Rift geschikt voor shopper-onderzoek. Respondenten kunnen bijvoorbeeld virtueel een winkel bezoeken die nog niet gebouwd is. Hierdoor hoeft er geen tijdelijke nieuwe winkel te worden gebouwd waardoor kosten kunnen worden bespaard. Ook is het met de Oculus Rift mogelijk te analyseren welke route de respondent heeft afgelegd en naar welke objecten deze heeft gekeken.

Masc als innovatiepartner bij evenementen

Met ondersteuning van Masc was Ipsos in staat vele bezoekers het WOW-gevoel te geven. Wil jij ook rijen voor jouw stand creëren met de inzet van nieuwe technologie als de Oculus Rift? Neem dan contact met ons op zodat we samen kunnen kijken naar presentatiemogelijkheden voor jouw evenement.


Neem contact met ons op