Masc wint Communicatieprijs voor innovatiefste project

Er heerste vanavond een opgetogen stemming in de grote zaal van de Novio Tech Campus in Nijmegen. Daar werd de communicatieprijs Nijmegen 2014 uitgereikt. Van de projecten die meedongen naar de titel werd ons project Glass Guide verkozen tot het meest innovatieve communicatieproject. De jury prees de manier waarop we de innovatieve aard van ons project in wisten te zetten om landelijke media-aandacht te genereren. Project Glass Guide was een samenwerking van Take Two, Bliss Media en Masc.

 

Project Glass Guide

Google Glass voor toeristen. Dat is wat Noord-Limburg en Leudal gaan aanbieden. Fietsers en wandelaars huren in deze regio de nieuwe high-tech-bril voor een tocht. De slimme bril geeft met video's, foto's en audio extra informatie over bijzondere plekken op de route. Het initiatief komt van Liefde voor Limburg, verantwoordelijk voor de toeristisch-recreatieve promotie van Noord-Limburg en Leudal. Take Two, Bliss Media en Masc ontwikkelden de applicatie voor Google Glass en genereerden er grote landelijke belangstelling voor. In oktober 2014 wordt de Glass Guide door toeristen in gebruik genomen.

 

Juryprijs, publieksprijs en innovatieprijs

De innovatieprijs is een themaprijs die door de jury werd uitgereikt aan Masc. De jury bestond uit vijf communicatieprofessionals, met communicatieadviseur Michael Meyer in de rol van voorzitter. Naast de innovatieprijs waren er een publieksprijs en een juryprijs.

 

[Foto's: Mathijs Hanenkamp]