3 inzichten na Google Partners Event

Op dinsdag 25 maart bezocht onze online marketeer Gijs het Google Partners Event in Utrecht. Zijn belangrijkste inzichten zetten we hier voor je op een rijtje.

Masc bezoekt Google Partners Event UtrechtMobiel wordt steeds belangrijker

Sprekers van Google bevestigden het eens te meer. Mobiel is de toekomst. In Japan vindt het merendeel van aankopen al plaats met een mobile device en Europa zal volgen. ‘Zorg daarom dat je website en je communicatie via advertenties en andere online kanalen zijn afgestemd’, zegt Google. Zo bereik en behoud je je klanten.

De hele customer journey telt

Maar het stopt niet bij de afstemming op mobiel. Uiteindelijk streeft Google naar een integratie van alle apparaten. Iemand die op de desktop een bestelling in een webshop doet, maar die moet onderbreken, zou hem even later op zijn telefoon of tablet moeten kunnen afmaken, zonder alle gegevens opnieuw te hoeven invullen. Door je klanten te volgen kun je ze beter van dienst zijn, is de gedachte. 

Google Shopping is aan het veranderen

Dan nog een aantal heel concrete ontwikkelingen. Google Shopping is aan het veranderen. Niet zozeer de bieding als de kwaliteit van advertenties gaat bepalen hoe hoog je productadvertentie eindigt in de gesponsorde zoekresultaten. De productfoto’s gaan bovendien van de sidebar naar de bovenkant van de pagina. En een aanbieder van producten kan nu meer dan één plek krijgen tussen de topbiedingen. Niet één stofzuiger van Wehkamp dus, maar misschien wel twee of meer, afhankelijk van de advertentiekwaliteit. 

Over het Google Partners Event

Sinds enkele maanden investeert Google in Nederland meer in haar partners. Zij zorgen immers dat Google-producten als AdWords bij opdrachtgevers terechtkomen. Met betere beschikbaarheid en persoonlijk advies zorgt Google dat haar partners op de hoogte blijven van ontwikkelingen.